بررسی Erica Synths SYNTRX | Engadget


اگرچه حتی فراتر از ماتریس وصله ، SYNTRX و Synthi A اشتراکات زیادی دارند. در حالی که طرح بسیار کمی متفاوت است ، اما ویژگی های اصلی تقریباً یکسان هستند. شما سه اسیلاتور دارید که هر کدام دارای دو شکل موج مختلف هستند ، یکی از آنها در درجه اول به عنوان یک اسیلاتور فرعی یا LFO طراحی شده و دامنه فرکانس بسیار کمتری دارد. یک ژنراتور نویز ، یک فیلتر تشدید کم عبور ، یک مدار مدولاسیون حلقه ، یک واحد ریورب فنر و یک ژنراتور پاکت منحصر به فرد وجود دارد که هر دو EMS و Erica Synth از آن به عنوان ذوزنقه یاد می کنند. همچنین هر دو دارای بلندگوهای داخلی ، یک VU متر مکانیکی و یک جوی استیک اختصاصی برای کنترل دستی پارامترها هستند.

مجدداً ، با وجود موارد مشترک زیاد ، بخاطر اینکه این یک کلون مستقیم است بخشیده خواهید شد. اما SYNTRX برخی از ویژگی های قابل توجه را اضافه می کند. برای اولین بار ، امکانات مدرن مانند ایستگاه از پیش تنظیم و پشتیبانی از MIDI. اما Erica Synths یک حلقه بازخورد به Reverb اضافه کرد و یک نمونه وجود دارد و مدار را نگه می دارد. همچنین چند گزینه دیگر برای نحوه عملکرد اسیلاتورها و مولد پاکت پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال ، اسیلاتور یک و دو می توانند برای صداهای آسان هماهنگ همگام سازی شوند ، یا می توانید ردیابی کلید را در اسیلاتور سه خاموش کنید تا LFO سازگارتر داشته باشید. همچنین یک سوئیچ سه اکتاوی در یک اسیلاتور یک برای افزایش دامنه وجود دارد.

ممکن است این تغییرات جزئی به نظر برسد ، اما آنها به SYNTRX پالت صدای بسیار گسترده تری می دهند. و گرچه من یک Synthi A اصلی ندارم که بتوانم آن را مقایسه کنم ، اما براساس ویدیوهای آزمایشی که دیده ام ، SYNTRX کمی ساینده تر است. نه اینکه نمی توانید لبه های ناصاف آن را صاف کنید ، اما مطمئناً در مورد باس های غول پیکر ، لنت های کمی آتونال و شکوفه های علمی تخیلی قوی ترین است.

به خصوص آهنگ های بیس بسیار زیاد است. ظالمانه – حتی گاهی اوقات به نظر می رسد که ساز در شرف انفجار است. اشباع بیش از حد رانندگی فیلتر کاملاً خارق العاده است و اسیلاتورها هنگام ترکیب با هم صدایی غنی دارند. حتی مدار حلقه حلقه نیز به طرز شگفت انگیزی موسیقی است. مدولاسیون حلقه به عنوان اتونال شهرت دارد و من اغلب آن را در مقایسه با زنگ شکسته کلیسا شنیده ام. قطعاً می توانید مدار حلقه SYNTRX را به داخل آن مناطق فشار دهید ، اما بیرون آوردن صداهای قابل استفاده از آن بسیار آسان تر از آن است که انتظار دارید.

 Erica Synths SYNTRX

Terrence O'Brien / Engadget

همین امر برای ضرب بهار نیز صدق می کند. به طور کلی ، من برای مضراب بهاری اهمیتی نمی دهم. این یک اثر کاملاً خوب است که به درستی به کار گرفته شود ، اما طنین ضرب فنر بد (و مقدار زیادی طنین انداز بد وجود دارد]) به نظر می رسد دو بعدی و اسباب بازی مانند . از طرف دیگر ، این یکی غنی است – تقریباً یک ساز به تنهایی است. می توانید کنار SYNTRX را ببندید و صدای فنر واقعی داخل خانه را بشنوید. و اگر بازخوردتان را کم کنید ، ناله ها و زوزه های اخروی را آزاد می کند.

به نظر می رسد تنها شکایت من این است که مرز بسیار ظریف و غالب در ترکیب ریوربک نازک است و دو نوسانگر اصلی می توانند به صورت جداگانه کمی صاف بنظر برسند. آنها واقعاً از تأثیرات بیرونی بهره مند می شوند ، اما ، حقیقت را باید گفت ، اکثر مصنوعات با برخی اثرات بهتر هستند.

SYNTRX چیزی فراتر از یک سینت سایزر است. همچنین می توان از آن به عنوان میکسر فرعی و به عنوان پردازنده جلوه ها استفاده کرد. شما می توانید صدای خود را از طریق تعدیل کننده حلقه تغذیه کنید تا از Dalek تقلید کنید یا دستگاه درام را از طریق فیلتر اجرا کنید. و در واقع سه فیلتر وجود دارد: فیلتر کم عبور ولتاژ کنترل شده و یک جفت فیلتر خروجی روی هر کانال برای شکل گیری صدا در آخرین لحظه. اگرچه شما به طور قطع می توانید از SYNTRX به صورت استریو استفاده کنید ، اما بیشتر اوقات من از خروجی دوم برای فیلتر کردن و استفاده بیش از حد از ابزار دوم مانند دستگاه درام استفاده کرده ام.

از آنجا که SYNTRX بلندگوهای داخلی دارد ، کاملاً خود شامل است. از لحاظ تئوری می توانید فقط با SYNTRX عمل کنید و نه هیچ چیز دیگری. یا دو ابزار را به ورودی های پشت پشت وصل کنید (مثلاً یک دستگاه درام و یک مصنوع دوم) ، و از آن به عنوان میکسر و تقویت کننده برای تنظیمات بیشتر استفاده کنید. بلندگوها نیز بسیار مناسب هستند. آنها پایین ترین سطح خردکننده توانایی SYNTRX را ندارند ، اما بسیار بلند و واضح هستند – کمی بهتر از آنچه در داخل یک بلندگوی هوشمند کوچک پیدا می کنید. بنابراین ، قطعاً از کیفیت استودیویی برخوردار نیستند و آنها کنار یک درامر زنده نخواهند ایستاد ، اما احتمالاً می توانید با اعتماد به آنها به عنوان عجیب ترین کارگذار مترو در جهان راحت شوید.

همچنین جوی استیک در پایین قابل توجه است زیرا دنیایی از امکانات را برای دستکاری صدا باز می کند. می توانید چندین پارامتر را به هر محور اختصاص دهید و سپس حساسیت آنها را به طور مستقل شماره گیری کنید. همچنین می توانید اتصالات روی ماتریس را در مراحل 25 ، 50 و 75 درصد با فشار دادن رمزگذار ناوبری سمت چپ ، به جای سمت راست (که فقط یک اتصال قدرت 100 درصدی ایجاد می کند) کاهش دهید. این بدان معناست که شما می توانید هم فرکانس فیلتر و هم پوسیدگی را در محور X قرار دهید اما تغییرات کنترل شده کوچکی در طول نت داشته باشید ، در حالی که کل طیف فرکانس را جابجا می کنید.



منبع اصلی

ترجمه از تک باز

خبربده

نیازمندی های آلمان

بنیاد پیسفول